Alkoholfogyasztás és pihentető alvás az ünnepek alatt is

Tapasztalt alvásszakértő orvosainkkal és csúcsminőségű alvásvizsgálatainkkal várjuk mindazokat, akik szeretnének újra kipihenten ébredni. Budapesti, pécsi és szegedi alvászavar központjaink valamennyi alvászavarra személyre szabott terápiás megoldást nyújtanak !

Noha az alkalmi alkoholfogyasztás kedvező hatással lehet az elalvásra, tartós fogyasztása során számos kedvezőtlen hatással találkozhatunk. Hogyan érdemes hát alkoholt fogyasztani az ünnepek alatt úgy, hogy közben az alvás is pihentető maradjon? Alkoholfogyasztási kisokosunk tippjeiből megtudhatja.

  • Lefekvés előtt 5-6 órával már ne fogyasszon alkoholt! Hirtelen lazító, nyugtató hatása ugyanis viszonylag gyorsan megszűnik, és kedvezőtlenül befolyásolja az alvás fázisait (mély alvás, REM-alvás), és az idegrendszer működését.
  • Ha a vacsorához mégis szeretne elfogyasztani egy pohár italt, válasszon a minőségi vörösborok közül, amelyeknek nem túl magas az alkoholtartalma, és amellett, hogy serkentik a vérképzést, a legújabb kutatások szerint segíthetnek a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának megelőzésében is. 1-2 deciliternél azonban ne fogyasszon többet!

Fontos tudni: a délutáni alkoholfogyasztás is negatív hatású lehet a másnapi rugalmas gondolkodásra és az ügyességet igénylő precíz feladatok tanulására. Ezzel szemben a lexikális ismereteket nem befolyásolja.

  • Amennyiben jelentős alváshiányban szenved, lehetőleg kerülje az alkoholfogyasztást! A tartós alvásmegvonás és a rendszeresen fogyasztott alkohol együttes hatására ugyanis többszörösére nő a cukorbetegség kialakulásának kockázata.
  • Ha rendszeresen szed altató vagy nyugtató hatású gyógyszereket, feltétlenül tájékozódjon arról, hogy a készítmény hatását befolyásolhatja-e az egyidejű alkoholfogyasztás.  Hiszen, míg egyes készítmények szedése esetén nem, másoknál jelentős kockázatokkal és súlyos mellékhatásokkal járhat.

Figyelmébe ajánljuk még: Alkohol és az alvászavarok

Hasznosnak találta?Ossza meg ismerőseivel