Karácsony? Itt a pihentető alvás ideje!

Tapasztalt alvásszakértő orvosainkkal és csúcsminőségű alvásvizsgálatainkkal várjuk mindazokat, akik szeretnének újra kipihenten ébredni. Budapesti, pécsi és szegedi alvászavar központjaink valamennyi alvászavarra személyre szabott terápiás megoldást nyújtanak !

Mire figyeljünk oda, hogy jót alhassunk az ünnepekkor?

Amikor az év végi hajrá után végre beköszönt a karácsony, a téli ünnepek ideje, sokan a pihentető alvást is előtérbe helyezik. Érdemes azonban tudni, mivel járulhatunk hozzá. Fontos például betartani az alapvető, alváshoz kötődő szokásokat.

A rohanó hétköznapok után sokan várják türelmetlenül az év végét, amikor az utolsó hajrát követően kicsit végre megpihenhetnek. A karácsony időszaka a lecsendesedést segíti elő – a két ünnep között, szilveszterig pedig az emberek jó részének van módja regenerálódni. Ezeket a napokat bátran ki lehet használni arra is, hogy pihentető alvással segítsük a feltöltődést.

Mivel járulhatunk hozzá ehhez?

Előszöris, nem árt tisztában lenni azzal, hogy a jó alváshoz fontos a mértéktartó evés lefekvés előtt, valamint a túl sok folyadék és alkohol kerülése.

Másodsorban az olyan, alváshoz kötődő szokások betartása, melyek lényegesen befolyásolják, mennyit alszunk és milyen az alvás minősége. Ez az ún. alváshigiéné, melynek felrúgása gyakran vezethet inszomniához, azaz álmatlansághoz. Gyakori, hogy nem tudunk elaludni, vagy átaludni nem sikerül az éjszakát.

Figyelmébe ajánljuk: Alvászavar teszt 1 percben

Milyen alváshigiénés szabályokat kell tehát betartanunk úgy a karácsonyi időszakban, mint bármikor máskor, ha jó alvás a célunk?

Mindenképp fontos, hogy a lefekvés előtti pár óra már a lecsendesedést szolgálja. Ne akkor kezdjünk el edzeni, ne együnk sokat – és főleg ne olyasmit, ami zavarhatja alvásunkat -, hangolódjunk rá a pihenésre.

Vagyis, serkentő jellegű ételek és italok, szerek ilyenkor már ne kerüljenek a szervezetbe. Az alkohol segíthet elaludni, de éjjel felébreszt, megzavarva az alvásciklust és nagymértékben rontja a minőségi alvást.

Ami a mozgást illeti, természetesen fontos a rendszeres testmozgás, de azt ne az elalvás előtti órákban végezzük, mert fokozza az aktivitást és az anyagcserét is.

Hozzájárul a pihentető alvási körülmények megteremtéséhez a megfelelő környezet kialakítása. Lényeges, hogy kellően sötét és csend van-e a szobában, hogy a hőmérséklet éppen jó-e – vagyis se túl meleg, se túl hideg ne legyen. A jó alvás segítője a kielégítő, testalkatnak megfelelő fekhely.

Amennyiben a karácsonyi időszakban szeretnénk igazán kipihenni magunkat, ezekre mindenképp figyeljünk oda.

Szükséges azonban ezen kívül az is, hogy tartsuk be a rendszerességet: jelentős alváshigiénés szempont, hogy lehetőség szerint ugyanakkor térjünk aludni minden nap és azonos időben is keljünk. Ezzel hozzájárulunk a szervezet napi ritmusának kialakításához, s segítünk, hogy mindig a megfelelő időben jelentkezzen az álmosság, amely minőségi alvást idéz elő.

Ha mindent megtettünk annak érdekében, hogy kialudhassuk magunkat – az ünnepek idején ugyanúgy, mint egyébként -, de mégis problémánk van az alvással, célszerű alvásszakértő tanácsát kikérni, illetve részt venni egy alvásvizsgálaton.

Online jelentkezés

Hasznosnak találta?Ossza meg ismerőseivel