TOP 10 tipp: jó alvást allergiásan is!

Tapasztalt alvásszakértő orvosainkkal és csúcsminőségű alvásvizsgálatainkkal várjuk mindazokat, akik szeretnének újra kipihenten ébredni.
Budapesti, pécsi és szegedi alvászavar központjaink valamennyi alvászavarra személyre szabott terápiás megoldást nyújtanak !

Allergiával élni bizony nem túl szívderítő. Különösen igaz ez az, ha az alvást nézzük – tüneteink ugyanis komolyan gátolhatnak abban, hogy pihentető legyen az éjszakánk. Mit tehetnénk annak érdekében, hogy jól aludjunk ebben a helyzetben?

Jó alvás nélkül nem működnek tovább a „kerekek”: nincs energiánk, lelassulunk, nem tudunk koncentrálni, hibákat követünk el. A minőségi pihenés igen fontos életünk minden napján, mely hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően el tudjuk látni teendőinket. S az allergia bizony keresztbe tehet a jó alvásnak. A tüsszögés, a köhögés, a könnyezés, orrfújás minden, csak nem pihentető – s nem hagyja, hogy hozzájussunk a kielégítő pihenéshez.

Mit tehetünk allergia esetén? Elérhető a jó alvás?

Lássunk néhány tippet, amellyel megkönnyíthetjük a dolgunkat.

  1. Nézzük meg jól, hol és miben alszunk! A jó alvás alap feltétele allergia esetén, hogy a szoba tiszta legyen. Különösen igaz ez, hogy penészre, porra, poratkára, állati szőrre vagyunk érzékenyek. A helyiséget, ahol pihenünk, allergén-mentesítenünk kell!
  2. Az ágynemű legyen kifogástalan! Ez azt jelenti esetünkben, hogy védekeznünk kell a poratkák ellen – a párnák, a matrac, a paplan legyen bevonva zipzárral zárható huzattal. Ágyneműnk lehetőség szerint ne tollból készüljön. Ha szintetikus anyagból van, kevésbé viselnek meg az allergiás tünetek. Fontos még, hogy gyakran mossuk őket forró vízben!
  3. Használjunk olyan burkolatot és kárpitot, amely nem kínoz! Érdemes allergia esetén lecserélni a szőnyeget parkettára, laminált padlóra, járólapra. Tisztább és felmosni is könnyű. Főleg, hogy érdemes gyakran portalanítanunk. Szőnyeg esetén sűrűn kell porszívózni, HEPA-filterrel ellátott géppel – sőt, allergiásoknak általában is ajánlott HEPA-filter használata a hálószobában.
  4. Szabaduljunk meg a súlyos függönytől! A függönyök szintén begyűjtik a port. Jobb, ha redőny, reluxa vagy zsalu van az ablakon, így elkerüljük, hogy a poros függöny miatt fokozottan előjöjjenek az allergiás tünetek.
  5. Jegyezzük meg, hogy a körülöttünk levő dolgok is gyűjthetik a port! Ilyenek az ajándék plüssök, játékok is. Két lehetőség van: vagy gyakorta kimossuk őket a gépben, s meg is szárítjuk, vagy ha nem lehet őket mosni, tegyük egy zárható zacskóban a fagyasztóba – egy éjjel alatt „megtisztulnak”. A poratkák ellen ugyanis hat a magas hő és a nagy hideg is.
  6. Figyeljünk a párára! Ez is lényeges a jó alvás érdekében. Ne teremtsünk párás környezetet otthon, mert a jó alvásról lemondhatunk – a poratkák jól érzik magukat ilyen körülmények között. A páratartalom legyen mindig 50 százalék alatt. Ma ennek beállításáról gondoskodnak a párátlanító készülékek is.
  7. Az ablakokat tartsuk zárva! Csak kora hajnalban és késő este érdemes szellőztetni, ilyenkor kisebb a pollenkoncentráció és a páratartalmat is jobban szabályozhatjuk.
  8. Ne használjunk ventillátort! Ezek a készülékek hajlamosak begyűjteni a port, s ha beindítjuk, csak teleszórjuk vele a lakást!
  9. Nézzük meg jól a klímaberendezést! Ne mulasszuk el ellenőrizni, megfelelő-e a beállítása, jól keringteti-e a levegőt, mert nemcsak a jó alvásunk lesz szabotálva, hanem a teljes napunk jó közérzete is. Ne feledjük azt sem, hogy penész képződhet bennük helyes karbantartás híján!
  10. A házikedvencek ne aludjanak velünk, sem a szobában! A jó alvásból ugyanis nem lesz semmi allergia esetén. Nem szállhat állatszőr a levegőben, ha kielégítő pihenést szeretnénk biztosítani magunknak.

Ha tünetei nem enyhülnek, keresse fel fül-orr-gégészeti szakrendelésünket, ahol kérdéseire választ kap.

Fotó: Copyright wavebreakmediamicro / 123RF Stock fotó

Hasznosnak találta?Ossza meg ismerőseivel