Allergia és jó alvás? – Tippek, melyekkel megoldható!

Tapasztalt alvásszakértő orvosainkkal és csúcsminőségű alvásvizsgálatainkkal várjuk mindazokat, akik szeretnének újra kipihenten ébredni. Budapesti, pécsi és szegedi alvászavar központjaink valamennyi alvászavarra személyre szabott terápiás megoldást nyújtanak !

Nem kell bemutatni az alvászavart annak, aki allergiában szenved. Ahogyan napközben kínozzák a tünetek, úgy éjjel sem képes nyugodtan aludni. Milyen módszerekkel javíthatunk az alvás minőségén allergia esetén?

Tüsszögés, orrfolyás, könnyezés nappal – és alvászavaros éjszakák. Mindezt sajnos jól ismerik az allergiások, akik egyetlen napszakban sem tudnak szabadulni problémájuktól, amikor lecsap rájuk az allergia. A szem viszket, az orr bedugul, s a tünetek közül már az utóbbi is elegendő ahhoz, hogy éjszakáik ne lehessenek pihentetőek.

Az alvászavar persze, bármiből származzon is, előbb-utóbb borzasztóan fáradttá és dekoncentrálttá tesz bennünket. Az allergia szezon idején is szükségünk van arra, hogy eleget aludjunk, legalább napi 8 órát.

De hogyan?

Lássuk, milyen tippekkel tehetünk a minőségibb alvásért allergia esetén.

  1. Milyen a helyiség levegője?  Az első és legfontosabb kérdés. A pollenek és a por ellen úgy küzdhetünk a leghatékonyabban, ha nem hozzuk be őket a lakásba. Gondoskodjunk róla, hogy az allergia tüneteit ne fokozza a szennyezett benti levegő! Lehetőség szerint ne olyan tárgyakkal körülvéve éljünk, amelyek begyűjtik a port – ilyen a nehéz függöny, a kárpit, a textíliák. A függönyt nem árt gyakran tisztítani. A pollenek, a por, poratka és az állatszőr nem juthat be a lakásba, ha csak hajnalban és késő este nyitunk ablakot. Ha rendszeresen porszívózunk, nedves ruhával áttöröljük a felületeket. Amennyiben penész jelenik meg otthonunkban, azonnal keressünk megoldást az eltüntetésére. Tisztítsuk ki rendszeresen a klímaberendezés szűrőjét. Ha kintről jöttünk be, mossunk hajat, zuhanyozzunk le és cseréljük le ruháinkat, melyek polleneket rejthetnek.
  2. Az alvás helyszíne, vagyis az ágynemű kulcsfontosságú! Ha alvászavar-mentes éjszakákra vágyunk, az ágyneműt is gyakran cseréljük, ugyanis ebben is megtapad a pollen és a por. Allergia esetén heti rendszerességgel váltsunk másik ágyneműre, a használtat pedig minél forróbb vízzel mossuk ki.
  3. Ha az allergia kutya- vagy macskaszőrre vonatkozik, cseppet sem teszünk jót magunknak, ha együtt alszunk a kisállatokkal. A tünetekhez elég az is, ha a szobában kuporodnak le, a közelünkbe. Sőt! Ha nem a kedvencünk szőrére vagyunk érzékenyek, akkor sem célszerű a cicát, kutyát magunk mellett tartani éjjel, mert a bundája tele lehet porral és pollennel.
  4. Zuhany és hajmosás: allergia esetén kímélhetjük magunkat az alvászavartól, ha este és reggel is veszünk egy jó kis zuhanyt, sőt naponta megmossuk a hajunkat. Bőrünkön és a tincseinkben ugyanis nagy eséllyel megtapadnak az allergének – szabaduljunk meg tőlük, és pihentetőbb lesz az alvásunk!

Ha mindezek ellenére a tünetek nem enyhülnek, az alvás minősége nem olyan amilyennek lennie kell, mielőbb keresse fel szakrendelésünket!

Hasznosnak találta?Ossza meg ismerőseivel