A nők máshogy alszanak, mint a férfiak

Tapasztalt alvásszakértő orvosainkkal és csúcsminőségű alvásvizsgálatainkkal várjuk mindazokat, akik szeretnének újra kipihenten ébredni. Budapesti, pécsi és szegedi alvászavar központjaink valamennyi alvászavarra személyre szabott terápiás megoldást nyújtanak !

Hogy miként pihenünk, nagymértékben meghatározza napunkat. Ezért is fontos mindent megtenni az alvás jó minőségéért. Ki hogyan alszik azonban? Tudtuk-e, hogy vannak különbségek a nők és férfiak között?

Ahhoz, hogy egy naphoz kipihenten, koncentrációképességünk csúcsán kezdhessünk hozzá, megfelelő pihenésre van szükségünk. A minőségi, jó alvás alapszükségletünk. Enélkül fáradtak, figyelmetlenek, nyűgösek leszünk, mindennapi feladataink ellátása is problémát jelent. Férfiaknál, nőknél egyaránt befolyásoló tényező a jó alvás.

A hölgyeknél jelentkező, nem-specifikus alvásproblémákat illetően éveken át alig zajlott kutatás, s sok esetben nem is vették komolyan a nők panaszait a szakemberek, ha alvásgondról volt szó.

Pedig a nőknek egyéni alvásrendszerük van, ahogyan az igényeik és problémáik is sajátosak az alvás terén. Kutatók szerint a hölgyeknek jóval gyakoribbak az elalvási és alvásfenntartási nehézségeik, mint a férfiaknak.

Az alvási jellemzők változnak, minél idősebb egy hölgy. Vizsgálatokból derült fény arra is, hogy a nők fiatal felnőttkorban alapvetően jól alszanak: ha a jó alvást befolyásolja valami, az ilyenkor a menstruáció, a várandósság és az anyaság lehet.

Fiatalon a hölgyeknél a felpörgetett életmód állhat még a jó alvás útjában. Túl sok dolgot szeretnének elvégezni egyszerre, beleértve a szórakozást is – ezért, a kimerültség jeleit sem figyelembe véve, inkább későn fekszenek le aludni, melynek következményei napközbeni álmosság, dekoncentráltság és egyéb tünetek lehetnek.

Ahogyan a hölgyek idősebbé válnak, a testi- és a hormonális változások „avatkoznak közbe”, hogy ne aludjanak jól. A hőhullámok, a légzés zavarai, az ízületi gyulladás egyaránt éjszakai ébredéseket okozhat, mely szabotálja a mély alvást. A változókorban gyakran fellépő depresszió, stressz és a félelmek ugyancsak ébren tarthatnak.

Márpedig a nőknek, akik egyszerre igyekeznek helyt állni a munkában, a háztartásban és a család ellátásában, különösen fontos a jó alvás! Hiánya megmutatkozik közérzetünkben, teljesítményünkben, társas kapcsolatainkban. A jó alvás csökkenti az öregedés tüneteit – hiszen sejtjeink pihenés közben regenerálódnak.

Ha gondjaink vannak a kielégítő pihenéssel, keressünk fel alvásszakértőt! A nőket érintő alvási sajátosságokról, gondokról fontos tájékozódni, kikérni szakember tanácsát!

Figyeljék oldalunkat, mert a téma kapcsán több írással is találkozhatnak az elkövetkező időszakban. A SomnoCenter Alvásközpont ugyanis jelen lesz a 2017. szeptember 16-án sorra kerülő IV. Womanity fesztiválon. Jöjjenek el, találkozzunk, beszélgessünk! Kérdezzenek bátran! A jelenlevők teszteket is kitölthetnek, melyekből választ kaphatnak alvással kapcsolatos kérdéseikre.

Copyright: shefkate / 123RF Stock fotó

Hasznosnak találta?Ossza meg ismerőseivel