Tippek a pihentető alvásért

Tapasztalt alvásszakértő orvosainkkal és csúcsminőségű alvásvizsgálatainkkal várjuk mindazokat, akik szeretnének újra kipihenten ébredni. Budapesti, pécsi és szegedi alvászavar központjaink valamennyi alvászavarra személyre szabott terápiás megoldást nyújtanak !

Az alvászavar kialakulásának számos oka lehet. A nem megfelelő, stresszes életmódtól a többműszakos munkarenden és a túlzott koffein- vagy alkoholfogyasztáson át a legkülönfélébb betegségekig. A pihentető alvás érdekében – amellett, hogy szakorvosi segítséget kérünk – érdemes megfogadni néhány tanácsot.

Tippek, tanácsok a pihentető alvásért

  • Mivel az alvás tanult folyamat is, törekedjünk arra, hogy minden este ugyanabban az időpontban kerüljünk ágyba.
  • Csak akkor feküdjünk le aludni, ha álmosak vagyunk.
  • Ne közvetlenül a munkából dőljünk be az ágyba, hanem lefekvés előtt hagyjunk elég időt a szervezetünknek, hogy alkalmazkodjon az éjszakai ritmushoz.
  • Szellőztessünk ki lefekvés előtt, és éjszaka a hálószoba hőmérséklete ne legyen több 18-20 Celsius-foknál.
  • Ha lefekvés után 20 perccel sem álmosodunk el, keljünk fel és foglaljuk el magunkat valamilyen csendes tevékenységgel egy másik helyiségben. Csak akkor térjünk vissza az ágyba, ha álmosnak érezzük magunkat. Ezt annyiszor ismételjük meg az éjszaka során, ahányszor csak szükséges.

Alvó szépség

 

  • Kizárólag a hálószobában aludjunk el.
  • Ne aludjunk napközben. Ha mégis elnyomna az álom, az alvás ideje ne legyen hosszabb egy óránál, és 15 óráig fejeződjön be.
  • Napközben maximum egy alvást engedélyezzünk magunknak.
  • A vacsorát időzítsük úgy, hogy elfogyasztása után a szervezetünknek legyen elég ideje az emésztésre – különösen kerülendők ilyenkor a zsíros ételek.
  • Az esti órákban már ne fogyasszunk koffein tartalmú italokat és egyéb élénkítő hatású ételeket (például kakaót, étcsokoládét).
  • Közvetlenül lefekvés előtt ne nézzünk tévét és ne olvassunk felzaklató tartalmú könyveket, és ami még fontosabb: sose aludjunk el bekapcsolt televízió, rádió, számítógép mellett.

Jogazo_par_az_agyban_rgb (2)

  • Rendszeres esti rítusok kialakításával, mint egy megnyugtató zene, könyv, meditáció, ima, jelentősen megkönnyíthetjük az elalvást.
  • A hálószobát csakis alvásra és házaséletre, illetve betegség idején lábadozásra használjuk.
  • Minden nap lehetőleg azonos időben keljünk fel, még  szabadnapokon és a hétvégéken is.

Hasznosnak találta?Ossza meg ismerőseivel