Miért alszanak rosszul a nők a változókorban?

Fiatalon a hölgyek alvása alapvetően jónak mondható. Ám ahogy idősebbek lesznek, számos olyan változás jelentkezik szervezetükben, mely a kielégítő pihenést is befolyásolhatja. Mit kell tudni az alvásról a változókorban?

Míg fiatalon többnyire jól alszanak a nők, az idő előrehaladtával változnak az alvás jellemzői. A változókor számos olyan történéssel jár a szervezetben, mely befolyásolja a megfelelő pihenést. Olyan testi és hormonális változásokat tapasztalnak, melyek negatív hatást gyakorolnak a jó alvásra. A nemi hormonok szintje fokozatosan módosul a változókorban, ami közvetve és közvetlenül – egyéb, alvással kapcsolatos hormonokra gyakorolt hatásával – befolyásolja a kielégítő pihenést.

Mérséklődik az alvás mennyisége. Gyakori, hogy a változókorban levő nők felébrednek az éjszaka közepén és nem tudnak visszaaludni. Nő a szorongás és emelkedik a szívfrekvencia, a hőségérzet és az izzadás pedig, mely az ösztrogénszint csökkenésének köszönhető, akár óránként felébresztheti a hölgyeket. Felszínesebbé válik az alvás és mélységének mennyisége is csökken.

Különféle egészségügyi gondok is nehezíthetik a nők pihenését: légzészavarok, esetleg ízületi gyulladás. S nem szóltunk még a változókorban fellépő, intenzív érzésekről, melyek hozzájárulnak a minőségi alvás romlásához: félelmek, stressz, depresszió nyomaszthatja a nőket.

A hőhullámok miatt kialakuló kialvatlanság ráadásul napközbeni fáradtsággal, ingerlékenységgel, kimerültséggel járhat, s hozzájárul a depresszió jelentkezéséhez.

Nagyon fontos tehát tenni azért, hogy kielégítő pihenéshez jussunk. Az alvás hiánya megmutatkozik a közérzetünkben, a teljesítményünkben, társas kapcsolatainkban.

A jó alvás csökkenti az öregedés tüneteit – ne feledjük, hogy a sejtjeink is pihenés közben regenerálódnak. Változókorban erre is célszerű gondolni.

Ajánlott a hölgyeknek néhány tanács az alvászavarok enyhítéséért. Érdemes a hálószobában hűvösebb hőmérsékletet tartani, s kényelmes, pamut hálóingben, ágyneműben aludni. Egy-két órával elalvás előtt kerüljük a forró fürdőt és zuhanyt, hiszen alacsony testhőmérsékletet kell elérnünk.

A koffeinnel, a cukorral, az alkoholfogyasztással rontunk a változókorban jelentkező tüneteken. Kerüljük ezeket és szedjünk E-vitamint. Lefekvés előtt egy könnyű nassolnivaló is segíthet.

Súlyos hőhullámok esetén fontoljuk meg hormoncserés terápia alkalmazását. Konzultáljunk róla kezelőorvosunkkal, ahogyan a szedhető, jótékony hatású gyógyszerek és táplálékkiegészítők kapcsán is kikérhetjük a tanácsát.

Komoly alvásproblémák esetén azonban mindenképpen keressünk fel alvásszakértőt, aki hatékony segítséget nyújthat alvásminőségünk javításában!

Copyright: wavebreakmediamicro / 123RF Stock fotó





Folytassa itt a tájékozódástA Somnocenter kapcsolódó tartalmai

Visszaélnek a SomnoCenter Alvászavar Központ nevével

Felhívjuk pácienseink szíves figyelmét, hogy ismeretlen személyek SOMNIUS EÜ Szolg. Kft, és SOMNUS Eü Szolg. Kft, továbbá SomnoCenter Egészségügyi Szolgáltató Kft nevének felhasználásával valótlan tartalmú megbízási szerződéseket próbálnak megkötni otthon elvégezhető feladatokra, gyors pénzkereseti lehetőséggel.

Többet szeretne tudni az alvászavarokról? Használja keresőnket!

Melyik vizsgálatra szeretne jelentkezni?

Klikkeljen a részletekért és jelentkezzen online.

Bejelentkezés telefonon

Foglajon időpontot és kérjen részletes tájékoztatást munkaidőben, a központi telefonszámainkon.

Somnocenter