A nők máshogy alszanak, mint a férfiak

Hogy miként pihenünk, nagymértékben meghatározza napunkat. Ezért is fontos mindent megtenni az alvás jó minőségéért. Ki hogyan alszik azonban? Tudtuk-e, hogy vannak különbségek a nők és férfiak között?

Ahhoz, hogy egy naphoz kipihenten, koncentrációképességünk csúcsán kezdhessünk hozzá, megfelelő pihenésre van szükségünk. A minőségi, jó alvás alapszükségletünk. Enélkül fáradtak, figyelmetlenek, nyűgösek leszünk, mindennapi feladataink ellátása is problémát jelent. Férfiaknál, nőknél egyaránt befolyásoló tényező a jó alvás.

A hölgyeknél jelentkező, nem-specifikus alvásproblémákat illetően éveken át alig zajlott kutatás, s sok esetben nem is vették komolyan a nők panaszait a szakemberek, ha alvásgondról volt szó.

Pedig a nőknek egyéni alvásrendszerük van, ahogyan az igényeik és problémáik is sajátosak az alvás terén. Kutatók szerint a hölgyeknek jóval gyakoribbak az elalvási és alvásfenntartási nehézségeik, mint a férfiaknak.

Az alvási jellemzők változnak, minél idősebb egy hölgy. Vizsgálatokból derült fény arra is, hogy a nők fiatal felnőttkorban alapvetően jól alszanak: ha a jó alvást befolyásolja valami, az ilyenkor a menstruáció, a várandósság és az anyaság lehet.

Fiatalon a hölgyeknél a felpörgetett életmód állhat még a jó alvás útjában. Túl sok dolgot szeretnének elvégezni egyszerre, beleértve a szórakozást is – ezért, a kimerültség jeleit sem figyelembe véve, inkább későn fekszenek le aludni, melynek következményei napközbeni álmosság, dekoncentráltság és egyéb tünetek lehetnek.

Ahogyan a hölgyek idősebbé válnak, a testi- és a hormonális változások „avatkoznak közbe”, hogy ne aludjanak jól. A hőhullámok, a légzés zavarai, az ízületi gyulladás egyaránt éjszakai ébredéseket okozhat, mely szabotálja a mély alvást. A változókorban gyakran fellépő depresszió, stressz és a félelmek ugyancsak ébren tarthatnak.

Márpedig a nőknek, akik egyszerre igyekeznek helyt állni a munkában, a háztartásban és a család ellátásában, különösen fontos a jó alvás! Hiánya megmutatkozik közérzetünkben, teljesítményünkben, társas kapcsolatainkban. A jó alvás csökkenti az öregedés tüneteit – hiszen sejtjeink pihenés közben regenerálódnak.

Ha gondjaink vannak a kielégítő pihenéssel, keressünk fel alvásszakértőt! A nőket érintő alvási sajátosságokról, gondokról fontos tájékozódni, kikérni szakember tanácsát!

Figyeljék oldalunkat, mert a téma kapcsán több írással is találkozhatnak az elkövetkező időszakban. A SomnoCenter Alvásközpont ugyanis jelen lesz a 2017. szeptember 16-án sorra kerülő IV. Womanity fesztiválon. Jöjjenek el, találkozzunk, beszélgessünk! Kérdezzenek bátran! A jelenlevők teszteket is kitölthetnek, melyekből választ kaphatnak alvással kapcsolatos kérdéseikre.

Copyright: shefkate / 123RF Stock fotó





Folytassa itt a tájékozódástA Somnocenter kapcsolódó tartalmai

Visszaélnek a SomnoCenter Alvászavar Központ nevével

Felhívjuk pácienseink szíves figyelmét, hogy ismeretlen személyek SOMNIUS EÜ Szolg. Kft, és SOMNUS Eü Szolg. Kft, továbbá SomnoCenter Egészségügyi Szolgáltató Kft nevének felhasználásával valótlan tartalmú megbízási szerződéseket próbálnak megkötni otthon elvégezhető feladatokra, gyors pénzkereseti lehetőséggel.

Többet szeretne tudni az alvászavarokról? Használja keresőnket!

Melyik vizsgálatra szeretne jelentkezni?

Klikkeljen a részletekért és jelentkezzen online.

Bejelentkezés telefonon

Foglajon időpontot és kérjen részletes tájékoztatást munkaidőben, a központi telefonszámainkon.

Somnocenter