Allergia és jó alvás? – Tippek, melyekkel megoldható!

Nem kell bemutatni az alvászavart annak, aki allergiában szenved. Ahogyan napközben kínozzák a tünetek, úgy éjjel sem képes nyugodtan aludni. Milyen módszerekkel javíthatunk az alvás minőségén allergia esetén?

Tüsszögés, orrfolyás, könnyezés nappal – és alvászavaros éjszakák. Mindezt sajnos jól ismerik az allergiások, akik egyetlen napszakban sem tudnak szabadulni problémájuktól, amikor lecsap rájuk az allergia. A szem viszket, az orr bedugul, s a tünetek közül már az utóbbi is elegendő ahhoz, hogy éjszakáik ne lehessenek pihentetőek.

Az alvászavar persze, bármiből származzon is, előbb-utóbb borzasztóan fáradttá és dekoncentrálttá tesz bennünket. Az allergia szezon idején is szükségünk van arra, hogy eleget aludjunk, legalább napi 8 órát.

De hogyan?

Lássuk, milyen tippekkel tehetünk a minőségibb alvásért allergia esetén.

  1. Milyen a helyiség levegője?  Az első és legfontosabb kérdés. A pollenek és a por ellen úgy küzdhetünk a leghatékonyabban, ha nem hozzuk be őket a lakásba. Gondoskodjunk róla, hogy az allergia tüneteit ne fokozza a szennyezett benti levegő! Lehetőség szerint ne olyan tárgyakkal körülvéve éljünk, amelyek begyűjtik a port – ilyen a nehéz függöny, a kárpit, a textíliák. A függönyt nem árt gyakran tisztítani. A pollenek, a por, poratka és az állatszőr nem juthat be a lakásba, ha csak hajnalban és késő este nyitunk ablakot. Ha rendszeresen porszívózunk, nedves ruhával áttöröljük a felületeket. Amennyiben penész jelenik meg otthonunkban, azonnal keressünk megoldást az eltüntetésére. Tisztítsuk ki rendszeresen a klímaberendezés szűrőjét. Ha kintről jöttünk be, mossunk hajat, zuhanyozzunk le és cseréljük le ruháinkat, melyek polleneket rejthetnek.
  2. Az alvás helyszíne, vagyis az ágynemű kulcsfontosságú! Ha alvászavar-mentes éjszakákra vágyunk, az ágyneműt is gyakran cseréljük, ugyanis ebben is megtapad a pollen és a por. Allergia esetén heti rendszerességgel váltsunk másik ágyneműre, a használtat pedig minél forróbb vízzel mossuk ki.
  3. Ha az allergia kutya- vagy macskaszőrre vonatkozik, cseppet sem teszünk jót magunknak, ha együtt alszunk a kisállatokkal. A tünetekhez elég az is, ha a szobában kuporodnak le, a közelünkbe. Sőt! Ha nem a kedvencünk szőrére vagyunk érzékenyek, akkor sem célszerű a cicát, kutyát magunk mellett tartani éjjel, mert a bundája tele lehet porral és pollennel.
  4. Zuhany és hajmosás: allergia esetén kímélhetjük magunkat az alvászavartól, ha este és reggel is veszünk egy jó kis zuhanyt, sőt naponta megmossuk a hajunkat. Bőrünkön és a tincseinkben ugyanis nagy eséllyel megtapadnak az allergének – szabaduljunk meg tőlük, és pihentetőbb lesz az alvásunk!

Ha mindezek ellenére a tünetek nem enyhülnek, az alvás minősége nem olyan amilyennek lennie kell, mielőbb keresse fel szakrendelésünket!





Folytassa itt a tájékozódástA Somnocenter kapcsolódó tartalmai

Visszaélnek a SomnoCenter Alvászavar Központ nevével

Felhívjuk pácienseink szíves figyelmét, hogy ismeretlen személyek SOMNIUS EÜ Szolg. Kft, és SOMNUS Eü Szolg. Kft, továbbá SomnoCenter Egészségügyi Szolgáltató Kft nevének felhasználásával valótlan tartalmú megbízási szerződéseket próbálnak megkötni otthon elvégezhető feladatokra, gyors pénzkereseti lehetőséggel.

Többet szeretne tudni az alvászavarokról? Használja keresőnket!

Melyik vizsgálatra szeretne jelentkezni?

Klikkeljen a részletekért és jelentkezzen online.

Bejelentkezés telefonon

Foglajon időpontot és kérjen részletes tájékoztatást munkaidőben, a központi telefonszámainkon.

Somnocenter